Voorrecht

De voordeur gaat open, we geven elkaar een hand en stellen ons voor. Terwijl hij in de keuken een kopje thee maakt, steekt zijn vrouw al van wal. Het is meteen duidelijk dat het water hen aan de lippen staat. De diagnose, uitgezaaide prostaatkanker, is een half jaar geleden gesteld, dat had misschien een jaar eerder kunnen zijn ware het niet dat…

Hun vertrouwen in het ziekenhuis heeft een deuk opgelopen, verdriet en frustratie klinken door in haar stem. Het verhaal gaat verder als ook hij op de bank is gaan zitten en wij zijn medische situatie stap voor stap doornemen. Het voortschrijdende ziekteproces maakt hem en zijn vrouw onrustig en kwetsbaar. Zij willen heel graag actie maar de behandelaars lijken met een afwachtend beleid hun urgentiegevoel niet te delen. Ze voelen zich niet gehoord en gaan aan zichzelf twijfelen. Zien zij het nog wel helder door al hun emoties? Klopt het wel dat ‘actief afwachten’ de beste behandeling is in hun situatie of zijn er andere opties? En waar kunnen ze heen als het aankomende gesprek met de behandelaar weer op een teleurstelling uitloopt?

Hun behoefte om een onafhankelijk arts mee te laten denken en de mogelijkheden op een rij te zetten is groot. Daar help ik hen bij, en met mij een heel team dat achter de schermen ongelooflijk hard werkt om de benodigde informatie boven tafel te krijgen. Het lukt om op tijd alles overzichtelijk in de Medical Map te krijgen. In het navolgende telefoongesprek uit hij zich dankbaar: hij en zijn vrouw voelen zich gesteund en geholpen, precies wat ze nodig hadden. Wat een mooie eerste ervaring voor mij, en wat een voorrecht tot het team van Medical Navigator te behoren!

Wilt u weten wat onze Navigators
voor u kunnen doen?

Wilt u weten wat
onze Navigator voor
u kunnen doen?

Geheel gratis en vrijblijvend